The Fellowship
Ten artykuł poświęcę Drużynie Pierścienia, rozpatrzę wszystkie dobre i złe strony grania kompanią bohaterów.
Grać Drużyną bitwę to trudne zadanie, ponieważ przewaga wroga często robi swoję, gdy jednak dobrze rozegrasz(i nie będziesz miał pecha w kościach) a przy tym trafi ci się dobry scenariusz(to na turniejach) to możesz nawet masakrę zrobić przeciwnikom. Grając Drużyną ma się dużo potęg, więc praktycznie co rundę mamy pierwszeństwo. Zwykle gra się na pkt. max 700(choć zdarzają się więcej) i wtedy nie wszystkich można wziąć. Ja proponuję odrzucić hobbitów, bo ich przydatność w walce jest znikoma.
Zacznijmy od Gandalfa, bo to on na początku przewodził Drużynie. Gandalf Szary to potężny sprzymierzeniec Drużyny, może nie mało zamieszania wykonać w armii wroga, a poza tym ułatwia zabijanie kompanom potężniejszych wrogów(np. smoki). Dzięki kosturowi może co rundę rzucać czary, a walcząc Glamdringiem jego siła wzrasta o 1. Jednak nie jest on dobrym wojem (1 atak), dlatego cały czas trzeba go osłaniać. Posiada pierścień Narye, dzięki któremu przerzuca nieudane rzuty na przeznaczenie, dlatego nie jest go łatwo zabić. Potężnym atutem Gandalfa jest czar Oślepiające światło, dzięki któremu może osłaniać drużynę od nieprzyjacielskich strzał. Jego pozostałe czary to rozkaz, unieruchomienie, czarodziejski podmuch, wzmocnienie siły woli, aura grozy. Koszt Gandalfa to 170 punktów. Można mu dodatkowo fundnąć konia lub Cienistogrzywego.
Następny w kolejce stoi Aragorn, obieżyświat (175 pkt.) który jest wspaniałym wojownikiem. Ma 6 walki, 4 siły, 5 obrony, 3 ataki, 3 życia i 6 odwagi. Aragorn ma specjalną zasadę, dzięki której może wydać raz na rundę 1 potęgę ZA DARMO. Za dodatkowe 75 pkt. można go wyposażyć w Andurila(rani każdego na 4+). Reszta ekwipunku do wykupienia to elfi płaszcz, zbroja i koń.
Gimli jest także potężnym wojakiem, a przy tym tanim, więc opłaca się go zawsze brać. Ma również 6 walki jak Aragorn, chociaż tylko 2 ataki. Ma jednak atut obrony-8, ciężko jest go więc ubić. Można mu zakupić tylko elfi płaszcz. Gimli posiada zasadę Topory Krasnoludów:albo będzie używał 2 toporki jednoręczne(wtedy jego atak zwiększy się o 1) albo będzie walczył toporem oburęcznym. Jednakże Gimli jest doskonale wyszkolonym wojownikiem to nie ma kary -1 za walkę oburakiem. Wybór więc jest taki:albo +1 atak, albo +1 na ranienie.
Legolas, książę z Mrocznej puszczy jest doskonałym łucznikiem, bo może oddać aż 3 strzały lub 1 która zawsze trafia. Jest nawet dobrym wojownikiem, ale ma mało obrony dlatego raczej nim nie radze walczyć z większą grupą przeciwników na raz, zwłaszcza jak mu się skończą potęgi. Najlepiej kupić mu elfi płaszcz i razem z Aragornem strzelać ze skraju lasu, resztą drużyny się chowając.
Boromir z Gondoru to koleiny super wojownik. Ma aż 6 potęg i posiada zasadę róg Gondoru. Świetnie nadaję się do atakowania przeciwników z mniejszym męstwem. Ma 3 ataki, 6 walki i 3 życia. Kosztuje 105 pkt i można mu kupić konia i elfi płaszcz.
Hobbici są bardzo słabi. Frodo drogi(60pkt) jak na swoje statystyki(3 walki, 2 siły, 3 obrony) i trzeba jeszcze dużo zużyć aby był nieco lepszy dlatego go nie polecam, zwłaszcza że zasada pierścienia nie działa na turniejach. Sam jest nieco gorszy, ale dwukrotnie tańszy. Jednak i jego nie polecam. Następni hobbici to Merry i Pipin, którzy maję takie same staty. Słabe staty, a nawet bardzo słabe staty. Nic dziwnego skoro kosztują jedyne 10 pkt. Dobrzy są do wypchania punktów i zawsze warto jednego mieć do znoszenie wszelkich pocisków(strzał, kamieni z katapult etc.)
Drużyną najlepiej kryć się w lesie, tak żeby wróg nie widział i musiał podejść, natomiast Aragorna i Legolasa w płaszczach ustawiamy na skraju lasu i strzelamy. Oczywiście jest to tylko z góry założona strategia, gdyż pole bitwy wygląda różnie i nie zawsze będzie się gdzie chować, dlatego każdy musi sam myśleć w czasie bitwy i nie pomoże nawet najlepsza rozpiska jeśli się ją źle poprowadzi…